Te pozornie niezwiązane ze sobą rzeczy łączy Radek Brynda - założyciel Topgalu.
To on zaczął pisać historię odnoszącej sukcesy marki, która jest obecnie synonimem najpopularniejszcyh plecaków szkolnych w Czechach.
Brzmi to trochę niewiarygodnie, ale ta kategoria towarów po prostu nie istniała w Polsce i w Czechach. Tak naprawdę nawet nie wiemy, czy istniała gdziekolwiek. Internet wciąż był w powijakach, a zagraniczne kontakty handlowe były minimalne.
Made in China może budzić czasami niechęć. Nie ma powodu do obaw. Pokazujemy, że możliwe jest prowadzenie interesów z chińskim partnerem na wysokim poziomie, z wysoką jakością, a jednocześnie absolutnie uczciwie wobec ludzi zaangażowanych w produkcję.
Byliśmy jedną z pierwszych firm w Czechach, która sprzedawała plecaki szkolne online. I to nas uratowało. Podczas projektowania plecaków szkolnych i uruchomienia sklepu internetowego napotkaliśmy wiele problemów. Było ciężko!
W 2007 roku nasz plecak CHI 550 wygrał w rankingu niezależnego magazynu dTest. W 2009 roku opracowaliśmy i po raz pierwszy zorganizowaliśmy akcję Wyprawka z Topgalem. I wtedy nastał globalny kryzys finansowy.
Jesteśmy pierwszą marką plecaków szkolnych, która otrzymała certyfikat Czech Quality. W 2015 roku zostaliśmy objęci rządowym programem promocji czeskich produktów i usług wysokiej jakości. Jak to wszystko wpływa na nasze produkty?
Nasz pierwotny sklep był mały, więc wybudowaliśmy nowy z ogromnym magazynem. Na wielkie otwarcie Mr. Dheo, Pariz One, Chemis i Pauser na 250m2 ściany stworzyli największy mural w Czechach. Lubimy sztukę przez duże S!
Badanie marketingowe wykazało, że 38% Czechów łączy słowo Topgal z plecakiem szkolnym. Mieliśmy wiele trudnych chwil, jednak wiele nas nauczyły i pokazały nam nowe ściezki i możliwości. Co nas czeka w przyszłości?
0 mln +
rocznego obrotu
0 tys. +
sprzedanych plecaków
0 tys. +
wypitych kubków kawy
1 krajów
gdzie aktualnie sprzedaje Topgal
0 tys. +
szczęśliwych uczniów
25 tys. +
sprzedanych plecaków PixelArt